Hogyan kommunikálj hatékonyan a közösségi médiában?

Napjainkban a közösségi média felületeknek köszönhetően egyszerre nagyon sok embert tudunk elérni, ám ahhoz, hogy valóban hatékonyak legyenek az üzeneteink nem árt végiggondolnunk, hogy hogyan építjük fel arculatunkat, marketing stratégiánkat, hirdetéseinket vagy posztjainkat.

 

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy a posztokat nagy általánosságban „mindenkinek” írják, mert úgy gondolják, hogy ezáltal sokkal szélesebb körhöz jut el, így a merítési háló is nagyobb lesz. A valóságban az eredmények az tükrözik, hogy minél specifikusabb célközönség számára gyártunk tudatosan tartalmat, akkor sokkal nagyobb sikereket érünk el!

Mi szükséges a vevőkörödre szabott tartalomgyártáshoz?

 

Először is a legfontosabb, hogy tanulmányozd és ismerd a Vendégeid igényeit, szokásait, nemét, életkorát, lakhelyét és egyéb demográfiai adatait. Ebből egy statisztikát készítve már meg tudod határozni, hogy mely szolgáltatásaidat milyen időközönként veszik igénybe legtöbbször, mit szeretnek leginkább a szalonodban, esetleg mely’ az a terület, ami még fejlesztésre szorul a Vendégeid szerint.

 

A hatékonyság növeléséhez nem árt ismerni a 80:20-as szabályt, mely alapján 80% esély van arra, hogy a vállalkozásunk fő bevételi forrását vendégeink 20%-a biztosítja. Ezt nevezzük a Te ideális Vendégkörödnek, akiket érdemes megszólítanod a hirdetéseken, szolgáltatások bemutatásán keresztül.

 

Amennyiben rendszeresen járnak Hozzád, szeretik az általad nyújtott szolgáltatásokat, akkor ismerősüknek is tovább fognak ajánlani, amely újabb vendégeket hozhat, ezáltal több profitot generál. Ez különösen érvényes abban az esetben, ha például egy új, esetleg magasabb árkategóriás szolgáltatást szeretnénk bevezetni a szalonunkba. A már hozzánk járó Vendégeknek sokkal hatékonyabban és egyszerűbben tudunk új szolgáltatást ajánlani, hiszen már ismerik szaktudásunkat és megbíznak bennünk, így a célzottan nekik szóló üzenetekkel sokkal sikeresebb lehet vállalkozásunk és termékbevezetésünk is.

 

Ha úgy érzed, hogy szeretnél profi segítséget, tippeket és trükköket tanulni ahhoz, hogy vállalkozásod szárnyra kapjon, akkor nézz küröl aktuális eseményeink között.