Így lehet szalonod még nyereségesebb

A szépségipari szakemberek számára a tudatos pénzügyi tervezés és a nyereség bevételének növelése mindig egy sarkalatos pont a szalon vezetése során. Nagyon sokan csupán az árak emelésétől várják, hogy vállalkozásuk nyereségesebb lesz, mint az előző időszakban – azonban a jelenlegi gazdasági helyzetben tapasztaljuk, hogy ez ma már nem a nyereség termelést segíti elő, hanem egy olyan szükséges döntéssé vált, amelyet időközönként minden szalonnak muszáj meghoznia – hiszen a rendszeres kiadások is folyamatosan növekednek.

Mutatunk néhány olyan dolgot, amelyek bevezetésével vagy alkalmazásával a Te szalonod is növelheti nyereségességét!

Online bejelentkezés

Az online bejelentkezési lehetőség ma már nélkülözhetetlen, ha szeretnéd vendégeid igényeit maximálisan kiszolgálni. Akár a fiatalabb generációt, akár a 40+ korosztályt nézzük, az okostelefonok használata és az online kommunikáció a mindennapjaik lételemévé vált. Szolgáltatásaidra sokkal hamarabb fognak időpontot kérni az emberek, ha azt 2 egyszerű kattintással lényegében bárhonnan megtehetik. Nem feltétlenül kell költséges online időpontfoglaló rendszerek bevezetésére gondolnod – bőven elég, ha Messenger alkalmazáson vagy Facebook saját időpont foglaló lehetőségén keresztül is kérhetnek időpontot Tőled vendégeid.

Online kommunikáció

Ha már online lehetőségeknél tartunk, akkor nem szabad megfeledkeznünk az online kommunikáció “varázserejéről” sem. Szalonod és szolgáltatásaid sokkal hamarabb vendégeid eszébe jutnak, ha online felületeken is találkoznak Veled. Nem feltétlen kell profi marketingkampányokban gondolkoznod – már az is jelentős eredményekhez vezethet, ha Facebook és Instagram oldalaiat rendszeresen frissíted új tartalmakal. Nyugodtan oszd meg az egyik kezelésed lépéseit, vendéged véleményét, emeld ki aktuális kedvezményeiteket, de az előtte-utána képekkel is nagy sikert arathatsz! Szintén hasznos lehet, ha a kommunikáció kétirányú. Ez azt takarja, hogy ha egy vendéged elégedett a végeredménnyel, nyugodtan megkérheted, hogy ossza meg Ő is a közösségi oldalain. Ennek köszönhetően vendéged ismerősei is megismerhetik a munkádat. Sok vendég értékeli, ha a szakember a közösségi oldalon közzétett tartalomban megjeleníti az Ő oldalát is. Ezzel nagyon sokat erősítheted a vendéged és a közted lévő kapcsolatot, ami nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a törzsvendég legyen valakiből…

Bankkártyás fizetési lehetőség

Megfigyelhető, – legyen szó bármilyen szolgáltatás vagy termék vásárlásáról – hogy az emberek sokkal szívesebben fizetnek bank-, illetve hitelkártyával, mintsem készpénzzel. Emellett sokszor egy biztonsági “hálót” is jelent a bankkártya, hiszen nem tudhatod, mikor kerülsz olyan helyzetbe, hogy éppen nincs nálad annyi készpénz, mint amennyit fizetni kellene. A bankkártyás terminál bevezetése, habár a nagyobb beruházások közé sorolható, de csupán egyszeri költség a szalonod számára. Vendégeid szemében pedig egy hatalmas nagy fejlődést fog jelenteni, ha látják, hogy már kártyás fizetésre is van lehetőség.

Részletes weboldal kommunikáció

Ha szépségszalonod rendelkezik weboldallal, akkor szintén érdemes itt is oda figyelni a megfelelő és részletes kommunikációra. Mit is jelent ez? Például a szalonodban elérhető kezeléseknek ne csak a nevét és árát tüntesd fel, hanem írj róla néhány infót is. Mire alkalmazható, milyen összetevőkkel, termékekkel dolgozol a kezelés alatt, milyen kizáró okok lehetnek, ami miatt nem ajánlott a kezelés, bármilyen információ, ami segít a vendégeknek a tájékozódásban. Időszakosan emeld ki az aktuális híreket, akciókat, hogy akik a weboldaladon böngésznek, egyből az aktualitásokkal találkozzanak. Mindig ügyelj arra is, hogy árlistád a jelenlegi árakat mutassák. Ezek az apróságok közvetlenül nem befolyásolják a bevételedet, viszont nagyon sokat jelentenek abban, hogy mennyi új vendéget tudsz bevonzani.

Költségvetés készítése

Őszintén, Te milyen gyakran nézed át szalonod költségvetését? Tudjuk, hogy a szalon rohanó mindennapjai mellett sokszor erre már nincs idő, vagy energia, azonban a költségvetés készítés nélkülözhetetlen a tudatos pénzügyi irányításhoz. Számold össze az elmúlt hónapok kiadásait és bevételeit is, akár tételesen. Érdemes havi bontásban is megnézned az összegeket, hiszen így látni fogod, hogy melyek az állandó és melyek az eseti kiadásaid. Ezt követően megtudod vizsgálni, melyek azok a kiadások, amelyeket tudnál csökkenteni, vagy teljes egészében megszüntetni. Ne feledd, a sok kicsi sokra megy elvet sem. Lehet, hogy csak egy olyan kiadásod van, amelyen tudsz csökkenteni, de hosszú távon ez a megtakarítás is sokat jelenthet. Nagyszerű lépés például, ha az izzókat energiatakarékos verzióra cseréled, vagy jobban odafigyelsz a vízfogyasztásra.

Csomagajánlatok a nagyobb bevételért

Tudtad, hogy az emberek sokkal szívesebben vásárolnak akár több terméket egyszerre, ha az által valamilyen kedvezményben részesülnek? Gondoljunk csak a kettőt vásárol – hármat kap akciókra, vagy azokra az esetekre, amikor a a második termék féláron vásárolható meg. Ezeket a marketing trükköket szépségszalonodban is bevetheted csomagajánlatok formájában is. Vendégeid értékelni fogják, hiszen kedvezményes áron kaphatják meg azokat a szolgáltatásokat, amelyeket igénybe vesznek. Nagyszerű lehetőség egy ilyen csomagajánlat kínálata például új szolgáltatás bevezetésére is, hiszen a kedvezményes ár hatására többen próbálják ki az új szolgáltatást.

A legfontosabb, hogy bármilyen módszert is próbálsz ki, mindig legyél türelmes és célirányos. Amennyiben pedig szívesen bővítenéd üzleti tudásodat, látogass el az InnoShape Akadémia oktatásaira!