3 marketingötlet a kozmetikád fejlesztésére

Akár most indítottad a vállalkozásod, akár már régóta benne vagy a szakmában, egy kis megújulás a marketingedben sosem árthat 🙂 A nyár az egyik legjobb időszak erre, hiszen ilyenkor szépen felkészülhetsz az őszi, akár már a karácsony előtti hajtásra is, amikor a napi munka mellett sokkal kevesebb időt és energiát tudsz ebbe fektetni.

Ha szeretnél megújulni és felkészülni a következő időszakra, íme 3 szuper marketingötlet a kozmetikád fejlesztésére!

1. marketingötlet kozmetikusoknak: Kerülj fel a térképre!

Egy mai vállalkozás számára elengedhetetlen, hogy megtalálható legyen a Google térképén. Különösen most fontos, hogy a környékbeliek megtaláljanak: ha nem muszáj most senki nem szeret tömegközlekedési eszközt használni, mindenki igyekszik a feltétlenül szükséges utazásokon kívül mindent a lakóhelyéhez, munkahelyéhez közel elintézni. 

Kozmetikust is így keresünk. Aki a közelünkben van, akiről találunk megbízható információkat, véleményeket, fotókat – aki szimpatikussá válik.

Mit javaslunk?

Ha még nincs fiókod:

Regisztráld vállalkozásodat a Google Cégem (My Business) rendszerbe, töltsd fel az adataidat, a nyitvatartásodat, szolgáltatásaidat, munkáidat – és kérd meg a vendégeidet, ha elégedettek voltak, írjanak Rólad egy rövid véleményt.

Ha már van fiókod:

Nézd meg, hogy minden adatod, szolgáltatásod frissítve van-e, ha vannak új fotóid, töltsd fel őket, és ha a vélemények régiek, kérd meg a vendégeidet, hogy írjanak Rólad pár mondatot.

2. marketingötlet kozmetikusoknak: Automatizálj!

Bár tavasszal mindenki picit lelassított, a nyár újra visszaállított mindent a régi kerékvágásba: az embereknek megint kevesebb lett az idejük – ez igaz Rád is, ugye? 🙂

Mit javaslunk?

  1. Válassz egy online időpontfoglaló rendszert (már a Facebook oldaladon is választhatsz ilyen funkciót)! Hidd el, rengeteg terhet le tud venni a válladról, ha nem kell állandóan a telefonodat figyelned! 
  2. Készítsd elő a posztokat! Ha Veled is előfordult már, hogy a nap végén jutott eszedbe, hogy megint elfelejtettél fotókat készíteni, ma sem posztoltál, egyszerű a megoldás: szánj rá pár órát, és készítsd el a posztjaidat egy hétre előre.

3. marketingötlet kozmetikusoknak: Építs közösséget!

Kozmetikusként valószínűleg sokszor érezted, hogy egyfajta lelki támaszt nyújtasz, a vendégeid megnyílnak, sokszor nagyon mély beszélgetéseket tudhattok magatokénak. 

Ahogy minden más kapcsolat esetében, a vendégeidtől sem kell szakemberként elbúcsúznod a mindennapokban: az online kapcsolattartás megerősítheti a meglévő vendégeid hűségét, így sokkal szívesebben ajánlanak Téged az ismerőseiknek.

Mit javaslunk?

  1. Posztolj rendszeresen, akár hozz létre Facebook csoportot, ahol a vendégeid is megismerhetik egymást, átadhatsz rengeteg hasznos, érdemes információt, tanácsot, ami a személyes alkalmakkor esetleg kimarad.
  2. Hozz létre hírlevéllistát! A feliratkozók számára rendszeresen (legalább hetente-kéthetente) ajánlj új, szezonális kezeléseket, értesítsd őket a promóciókról, szezonális csomagokról, kedvezményekről. Fontos, hogy azt érezzék, egy szuper belső, bizalmi körhöz tartoznak 🙂

 

Neked vannak bevált módszereid? Ha több marketingötletre lenne szükséged, rengeteg cikket írtunk már vállalkozásépítés, szalonmarketing témakörben, olvasd bátran korábbi bejegyzéseinket! Ha pedig szeretnél egy szuper közösség tagja lenni, tudj meg többet Partnerprogramunkról!