Hírlevél-kisokos kozmetikusoknak

Szerző: | 2021. 04 15. | Blog

A bizonytalan idejű bezárások, a nem mindig egyértelmű kommunikáció megnehezíti a szépségiparban dolgozók életét. Azonban fontos, hogy most is összetartsunk, itt az ideje az online közösségépítésnek, hogy a vendégeiddel kialakult bensőséges viszony akkor is fennmaradjon, amikor nem találkozhattok.

Van értelme az e-mail marketingnek?

A hírlevél készítése és kiküldése nem feltétlenül jelent stratégia nélküli tukmálást. Ha a célod az értékes tudás átadása, a tájékoztatás és a közösségépítés, a hírlevél ennek egy szuper eszköze lehet.

Hogyan kezdj bele?

Először is szükséged lesz egy hírlevél-kiküldő rendszerre. A Mailchimp és a Mailerlite ingyenes verziója könnyedén kezelhető és sok e-mail címet fel tudsz tölteni ingyenesen.

Egy gyors regisztráció után elkezdheted feltölteni a listádat. Erre két megoldási lehetőség van:

  • feltöltöd az e-mail címeket egyesével vagy egy táblázatból
  • a weboldalon keresztül automatikusan betölti a feliratkozókat a rendszer

Ha nincs még weboldalad, megkérheted a vendégeidet, hogy küldjék el az e-mail címüket. Ha pedig van, egy feliratkozói formot kell beillesztened (lehetőleg a főoldalba), ezt pedig összekötni a hírlevél-kezelő rendszerrel.

Mi a célja?

Ahhoz, hogy a hírleveleid sikeresek legyenek, valódi, értékes információkat kell tartalmazniuk. A promóciós levelek mellett érdemes rendszeresen írnod olyan problémákról és megoldásukról, amik a vendégeid körében gyakoriak, új kezelési lehetőségekről, módszerekről, újdonságokról, amiket épp most tanultál. 

Ezzel egyrészt megerősíted bennük azt, hogy széles tudással rendelkező szakember vagy, másrészt pedig egy online közösséget is felépíthetsz, hiszen a listán szereplő vendégeid “bennfentes” információkhoz jutnak.

Hogyan csináld?

Ahogy minden más tartalom esetében, itt is érdemes előre tervezni. Határozz meg egy adott hírlevél mennyiséget (pl. heti 1 levél), amit biztosan tudsz tartani. Írj össze előre 4 témát, és ha lehet, írd meg a szövegüket is. 

Nem kell nagyon hosszú leveleket készítened, cikkenként kb. 4-6 bekezdés alatt már át tudsz adni értékes információkat. Keress hozzá néhány jó minőségű fotót is, ha lehet, sajátokat.

Mit tartalmazzon?

  • ha vannak, az arculati színeidet és betűtípusodat
  • a logódat
  • 4-6 bekezdésnyi szöveget és legalább 1-2 képet
  • figyelemfelhívó lezárást
    • érdemes egy gombbal átirányítani az olvasókat akár a Facebook oldaladra vagy csoportodba
  • a legfontosabb elérhetőségeidet:
    • telefonszám, e-mail cím
    • a közösségi média felületeid és a weboldalad linkje

Reméljük, hogy sikeres lesz az online közösségépítésed! 🙂

Ha további márkaépítő tippre lenne szükséged, olvasd el egy korábbi bejegyzésünket a témában vagy jelentkezz be hozzánk személyes konzultációra, ahol személyre szabott segítséget tudunk nyújtani a vállalkozásodnak!