Hogyan teremtsd meg a nyugalom szigetét szalonodban?

Az új évtized mindannyiunkat folyamatosan, szinte megállás nélkül állít kihívások elé. Nem baj, ha ilyenkor keressük azokat a pontokat, ahol megállhatunk, kicsit kiszakadhatunk a hétköznapi teendőkből, feladatokból, a szorongást okozó hírekből.

Ha szalont vezetsz, valószínűleg tudod, hogy a vendégek gyakran gondolnak a kozmetikára, masszázsra abszolút kikapcsolódásként, a legtöbb vendégnek ez az egyetlen “énideje” a család és a munka mellett. Most összeszedtünk pár tippet, hogyan tudsz segíteni a vendégeidnek, hogy a nálad töltött idő mindig egy feltöltődést és nyugalmat hozó alkalom legyen.

Fények

Aki masszírozik, valószínűleg hangulatfényeket, gyertyákat használ, de nem kell lemondanod róluk akkor sem, ha te épp körmözöl vagy gyantázol. Igen, ha épp egy lábgyantára érkezik a vendéged, várhatod félhomályban. 

Bármilyen kezelésre készülsz, készítsd elő a szobát úgy, hogy a vendéged kényelmes pozícióban legyen a kezelés nagy részében. Erősebb lámpát pedig csak a kezelt területhez állíts, a fényét oda irányítva.

nyugalom-szigete-a-szalonban-2

Illatok

Ahogy az ingatlanos szakemberek sütemény illattal várják az otthont keresőket, te is várhatod kellemes, megnyugtató illatokkal a vendégeidet. Kutatók támasztották alá, hogy az emberek az illatokat automatikusan hozzákapcsolják általuk ismert dolgokhoz – és vannak olyan illatok, amelyeket általánosságban mindenki kedvel.

Tipp: arra figyelj, hogy ne legyen túl erős, émelyítő! Egy kellemes levendulás füstölő, egy konnektorba tehető illóolaj tökéletes lehet, ma már nagyon kellemes, lágy illatú termékek kaphatóak.

Köszöntés

Valószínűleg a pandémia miatt nálad sem tömörülnek az emberek, most azonban mindennél fontosabb, hogy a vendéged érezze, hogy vártad őt, biztonságos környezetbe érkezett. Próbáld meg minden vendégedet személyesen beengedni, de legalábbis egy mosollyal, pár kedves szóval köszöntsd. Ügyelj arra, hogy belépéskor rendezett helyiségben találja magát.

Elégedettség

Fontos, hogy a vendéged úgy lépjen ki az ajtódon, hogy megnyugodott, elégedett, felfrissült. Próbáld meg a következő időszakban úgy időzíteni a vendégeidet, hogy maradjon a kezelés végén 5 perc, amit vele tölthetsz, beszélgessetek kicsit, figyelj oda rá, ha van lehetőséged, lepd meg egy kis édességgel, kávéval, képeslappal, ajándékkártyával stb.

Közösség

Ha egy ideje követed a tanácsainkat, tudhatod, mennyire fontosnak tartjuk, hogy a vendégeinkkel online is tartsuk a kapcsolatot. Ebben a bejegyzésben írtunk róla, miért fontos, hogy közösséget építs. Ezekben az időszakokban különösen fontos, hogy az interneten ne csak agresszióval és szomorú hírekkel találkozzunk. Teremtsd meg a béke szigetét a Facebook oldaladon, vagy az oldalad csoportjában.

Reméljük, hogy adtunk pár tippet, ami segíthet, hogy a szalonod békés, nyugodt hely lehessen, ahonnan te is és a vendégeid is elégedett mosollyal tudtok kilépni.

Ha kíváncsi vagy több vállalkozásfejlesztő tippre, olvasd el korábbi bejegyzéseinket!