Kozmetikai szalon újranyitása – hogyan kommunikáld?

Kozmetikusként valószínűleg feszült figyelemmel követed, hogy milyen szabályok, lehetőségek vonatkoznak most rád, a munkádra, a szalonodra. Ha minden szerencsésen alakul, a következő egy-két hónap a lassú, biztonságos újranyitásról fog szólni, erre pedig fel kell készítened a szalonod kommunikációját.

Ha megfogadtad a tanácsainkat, a vendégeid és a leendő vendégeid szintén várnak, arra, hogy tudasd velük, biztonságos ütemben újra fogadod őket. Ez az alkalom remek lehetőség arra, hogy felfrissítsd az online kommunikációd, elindulj egy új, modern irányba.

Hogyan kommunikáld a szalonod újranyitását?

A bizalom kiépítése

Sajnos a járványhelyzet egyik nagyon súlyos következménye, hogy a vendégeid bizalma meginog. Habár nem a személyed, hanem a társas érintkezések, és a zárt terek iránt, azonban ez közvetlenül érinti a kozmetikai vállalkozásod. Éppen ezért nagyon fontos, hogy fokozatosan vissza tudd nyerni a vendégeid bizalmát.

Állíts össze sztenderdeket! Írj le folyamatokat, hogyan tartod be az egészségügyi, biztonsági intézkedéseket, használd ezeket új házirendként, protokollként.

Ha elkészültél velük, kezdd el kommunikálni! Készíts rögzített posztot a Facebook oldaladon, Instagram oldaladon, írj róla egy blogbejegyzést az oldaladon, a törzsvendégeidet értesítheted róla hírlevélben és/vagy sms-ben is.

A lényeg, hogy tudják, fontos számodra is a biztonságuk. Ha nyitott vagy rá, érdemes leírnod azt is, miért döntöttél az újranyitás miatt – legyen ez akár anyagi, mentális ok.

Facebook live

Igen, az élő videózástól először mindenki tart, de itt az idő kilépni a komfortzónádból! Ez a legjobb módja annak, hogy a vendégeid feltehessék a kérdéseiket az újranyitásról, a lehetőségeikről, arról, te hogyan éled meg ezt a helyzetet, mit javasolsz stb.

TIPP: Ha belevágsz, érdemes előtte pár nappal posztolnod róla, hogy mindenkihez eljusson ez a lehetőség. Facebook eseményt is létrehozhatsz, ami mindenkit elér, aki követ téged, és azok is láthatják, akik a szalonod közelében élnek 🙂

Posztsorozat az újranyitásról

Készíts fotókat arról, hogyan készülsz az újranyitásra, majd ezeket meghatározott időközönként posztold! Ha nem illene a posztjaid közé, megoszthatod a képeket, videókat sztoriban, a sztoriknak hihetetlenül jó az elérési számai.

A hírlevél ereje

Most mindenkinek egy kicsit több ideje van az e-mailek olvasására, így a hírleveleid most biztosan célba érnek! Küldj levelet akár naponta-kétnaponta arról, hogyan kezded el kiépíteni az új folyamatokat.

Időpontfoglalási lehetőség

Az online időpontfoglaló naptáradat módosítd úgy, hogy biztonságosan tudd fogadni a vendégeidet, és erről is értesítsd őket! Érdemes minden hírleveledben, posztodban buzdítani őket az időpontfoglalásra, így te is jobban tervezhetsz.

Újranyitási kedvezmény

Ha tartasz tőle, hogy kevesebben fognak bejelentkezni hozzád financiális okok miatt, biztosíts a törzsvendégeidnek az első egy vagy két alkalomra 5-10% kedvezményt. Biztos, hogy örülni fognak neki, és szívesen élnek majd a lehetőséggel, ezzel a vállalkozásodat is elkezdik visszaállítani a pár hónappal ezelőtti rendbe.

Mi hogyan tudunk segíteni a kozmetikai szalonod újraindításában?

Mi az Innoshape-nél minden nap azért dolgozunk, hogy Nektek, kozmetikusoknak a lehető legtöbb megoldást nyújthassuk a saját és vállalkozásotok fejlődéséhez. Éppen ezért, a nagy sikerre való tekintettel újra megrendezzük a Kozmetikus Ninja Akadémiát.

Reméljük, hogy személyesen tudunk találkozni 🙂

Kozmetikus Ninja Akadémia II.

2020. június 29-én, Budapesten.