Marketingautomatizmusok a kozmetikában – mik ezek és hogyan segítik a vállalkozásod?

Szerző: | 2022. 04 20. | Blog

Vállalkozóként az automatizmusok bevonása egy ponton elengedhetetlen – ezek azok a lehetőségek, rendszerek, szolgáltatások, amik abban segítenek, hogy a munkád gördülékenyebb és hatékonyabb legyen, így több időd és energiád marad a vendégeidre és a magánéletedre is.

Ebben a bejegyzésben összeszedtük, mik azok az automatizmusok, amiket nem érdemes kihagynod, ha vállalkozást vezetsz.

Online időpontfoglaló

Valószínűleg már te is találkoztál online időpontfoglaló lehetőséggel – amikor házhoz rendeled a bevásárlást, amikor bejelentkezel a fogorvodoshoz vagy épp hivatali ügyintézéshez. 

Az elmúlt évtizedben a világ felgyorsult, emiatt mindenki igyekszik az apróbbnak tűnő dolgokat a lehető legkönnyebb módon elintézni. Gondolj bele, mennyire idegesítő lehet, amikor van egy 10 perces ebédszüneted, ami alatt 2 telefonhívás és 3 üzenet érkezik időpontfoglalásra. Ez amellett, hogy a te pihenésedtől veszi el az időt, a vendégednek is ugyanúgy időigényes, hiszen ő ír, te visszaírsz (ha épp nálad van a naptárad), lehet, hogy neki épp nem jó, és így tovább. Ahelyett, hogy lenne egy online felületed, amit megnyitva egyből látja, mikor érsz rá és bejelentkezik 2 perc alatt.

A naptárad tehát automatikusan töltődik. Ez időt és energiát spórol neked és a vendégeidnek is.

marketingautomatizmusok-a-kozmetikaban-2

Facebook (Meta) Creator Studio

Akár szeretjük, akár nem, a Facebook és az Instagram megkerülhetetlen, ha marketingről van szó. Nem kell óriási aktivitásra gondolni, de heti 2-3 poszttal érdemes készülni. 

Információátadáshoz, figyelemfenntartáshoz és bizalomkeltéshez is elengedhetetlen.

Mit nyújt a Creator Studio?

Ez a Facebook ingyenes posztidőzítő alkalmazása. Hihetetlenül megkönnyítheti a dolgod, ha havonta csak egyszer kell leülnöd és néhány óra alatt az egész havi posztod elkészül és beidőzíted. Onnantól nem lesz többé olyan este, amikor úgy fekszel le, hogy na, ma sem posztoltam… 🙂

Bevásárlólisták

Ha nagy szalont vezetsz, valószínűleg van valamilyen készletező rendszered. De akkor is segítheted a munkád, ha egyedül vagy, vagy 2-3 alkalmazottal dolgozol.

Ha nem szeretnél profi készletkezelőt fizetni, legyen elmentve a különböző beszerzési helyekhez kapcsolódó lista, amin minden héten végigmehetsz egy gyors leltárral – ami nincs, azt egyből csak hozzáadod a kosárhoz. Így elkerülheted a kapkodást, és azt, hogy mindig valami kimaradjon.

Ehhez nincs szükség különleges eszközökre – a telefonod jegyzetei közé csoportosítva is beteheted a listákat, de a Trello (ingyenes projektmenedzsment rendszer) alkalmazás is hatalmas segítség lehet, ahol minden üzletnek vagy épp szakmának készíthetsz saját listákat.

marketingautomatizmusok-a-kozmetikaban-3

Költségvetés-kezelő

Vállalkozóként a pénzügyekkel elengedhetetlen, hogy jó barátságot ápoljunk. Sokszor kerüljük a témát, pedig a nap végén, legyen szó bármilyen hivatásról, ha nem érjük el az önfenntartási szintet, az nem vezethet jóra.

Nagyon fontos tehát, hogy időnként leüljünk és elkészítsünk egy pénzügyi tervet – akár negyedévekre, évekre bontva. Ehhez végig kell gondolnunk az állandó és felmerülő kiadásokat, hogy mennyi profittal vagyunk elégedettek a hónap végén és ehhez mennyi bevételre van szükségünk. Ezt a bevételt milyen forrásból tudjuk előteremteni stb.

Ha ebben segítségre lenne szükséged, válaszd Szalonmatek-kalkulátorunkat, ami kifejezetten a szalonok pénzügyeire specializálódott táblázat. Segít, hogy átlásd, hogyan lehet a vállalkozásod sikeres.

Válaszd az azonnali (automata 🙂 ) segítséget, szalonmatek-kalkulátorunkat, vagy kérj időpontot egy személyre szabott vállalkozásfejlesztő konzultációra még ma!