Őszi kommunikációs stratégia bizonytalan időszakokra

Az október a vállalkozók életében nem az elmúlás, sokkal inkább az új kezdet, új lendület időszaka. Rengeteg esemény, ünnep zajlik ilyenkor, illetve elkezdődik a karácsonyi időszakra való felkészülés is. Ahogy 2020-ban, idén sem tudhatjuk biztosan, mit hoznak az őszi hónapok, ezért érdemes mindenre felkészülni.

Őszi kommunikáció kozmetikusoknak “békeidőben”

Ha minden a dolgok normál rendje szerint alakul, akkor érdemes előre felkészülni a fontosabb őszi dátumokra / ünnepekre / eseményekre, ezekhez akciókat, kampányokat megtervezni és idejében elkezdeni a kommunikációt.

Ha tehát minden rendben megy, nem lesznek korlátozások vagy lezárások, a következőkre figyelj:

Írd össze a fontosabb dátumokat!

Egyrészt érdemes tudni, hogy mikorra időzíthetsz különböző akciókat, másrészt ezekben az időkben egyszerűbb kitalálni, miről is posztolj, ha épp inspirációra van szükséged. Ami pedig a kozmetikád érinti, fontos, hogy tudd, melyek lesznek a stresszesebb, pörgősebb időszakok, amikor nem fogsz tudni az online kommunikációddal foglalkozni – ezekre a napokra előkészülhetsz, és időzíthetsz posztokat akár egy héttel előre is.

Találd ki a fókuszt!

Biztosan van a fejedben 2-3 szolgáltatás, ami az őszi időszakban népszerű. Válassz ki maximum kettőt, amire idén ősszel hangsúlyt fektetnél. Érdemes inkább kevesebb, de minőségi (a vendégeid számára hasznos, a vállalkozásod számára pedig profitábilis) ajánlattal előkészülni, mint nagyon elaprózni, amit végül a potenciális vendégeid nem is látnak át.

oszi-kommunikacios-strategia-kozmetikusoknak-2

Hogyan készülj fel a váratlanra?

Lehet, hogy mindent előre kitalálsz, és szépen meg is valósítod, a vendégköröd stabil marad, vagy még növekszik is. Azt hiszem, mindannyian erre vágyunk. 

De akkor sem kell megijedned, ha váratlanul máshogy alakulnak a dolgok. “Szerencsére” ma már tudjuk, milyen megelőzési protokollok vannak, hogyan tud a kozmetika úgy működni, hogy közben az egészségügyi előírásoknak is megfelel.

Amit mindenképp érdemes megtenni:

A Covid-19 és annak variánsaitól függetlenül érdemes néhány dologgal készülni a kozmetikádban, amire a közösségi média felületeiden és a szalonban is felhívhatod a vendégeid figyelmét:

  • kézfertőtlenítési lehetőség biztosítása belépéskor
  • az időpontokat adhatod “szellősebben”, hogy két vendég között legyen pár perc, így egyrészt kevesebben lesznek egy időben egy helyen, másrészt van időd egy rövid szellőztetésre
  • érdemes felhívni a figyelmet, hogy akinek van lehetősége (pl. egy lábgyantára érkező vendégnek), tegyen fel maszkot

Ha pedig megteheted, érdemes beszerezni egy olyan készüléket, ami ózon segítségével fertőtleníti az összes helyiséget – a levegőt és a felületeket egyaránt. Ilyen pl. a Winform Ozonator, amiről itt olvashatsz többet:

oszi-kommunikacios-strategia-kozmetikusoknak-3

Amire érdemes felkészülni:

Valószínűleg teljes lezárás nem lesz, korlátozások viszont lehetnek időszakosan. Ezért érdemes már most felkészülnöd (és felkészítened az alkalmazottaidat), hogy hogyan fogtok ebben az esetben működni:

  • Írjatok egy listát, mi az, amit meg tudtok tenni, hogyan tudjátok biztosítani egymás és a vendégeitek biztonságát. Ezt a protokollt röviden összefoglalva előkészíthetitek posztként, amit bármikor azonnal kommunikálni tudtok.
  • Érdemes készülnötök olyan bevételteremtő alternatívákkal, amiket akár azonnal is mozgósítani tudtok. Pl. készüljetek fel online konzultációs lehetőségre, vagy akár arra, hogy lezárás esetén megoldható legyen az általatok használt termékek megvásárlása.

Őszintén reméljük, hogy egy pörgős és mozgalmas őszi időszakra készülhetünk, ahol izgalmas kampányokat, szívet melengető eseményeket oszthatunk meg. Ha szeretnéd megerősíteni a márkád 2021 őszén, mutatjuk, hogyan csináld:

Ha pedig személyre szóló tanácsadásra lenne szükséged, jelentkezz be hozzánk még ma!