Posztötletek az ünnepi időszakra – ha semmi időd nincs a marketingedre

Ahogy jön az év vége, a kozmetikákban rendszerint nincs megállás. A hosszú, munkával teli napok után általában az utolsó dolog, amit szívesen csinálunk, az a tartalomgyártás. Azonban ilyenkor is fontos, hogy ne hanyagoljuk el a közösségi felületeinket, hiszen a követőink ebben az időszakban is folyamatosan jelen vannak, ezért érdemes figyelni rá, hogy ne csak más vállalkozások hirdetéseit lássák, hanem a kedvenc szakemberük tartalmait is.

A legfontosabb tipp: Időzítés

Ha tudod, hogy nem lesz időd és energiád a hónapban posztolni, találj egy napot, amikor leülsz, előre elkészíted az összes posztot, és időzítsd be őket.

A Facebook rendelkezik egy saját, ingyenes időzítő felülettel, ahol posztokat, képeket, videókat, és Instagram posztokat is előre időzíthetsz: ez a Creator Studio.

1. posztötlet: Aktualitások

Igen, lehet, hogy unalmas a 15. decemberköszöntő, karácsonyváró poszt, viszont érdekesebbé teheted. 

  • Írj össze 3-4 karácsonyi történetet, akár a kozmetikádból, akár személyeset, és időzítsd be őket az adventi vasárnapokra. Itt elég csak leülnöd és elmesélned egy sztorit 10 mondatban. Nem hosszú idő, mégis kedves és különleges tartalom, amivel kipipálhatsz heti 1 posztot.
  • Mutasd meg a követőidnek, hogyan készíted fel a kozmetikád az ünnepi időszakra! Jöhetnek a díszek, hangulatfotók, esetleg dekorötletek, amiket a vendégeid otthon is kipróbálhatnak.
posztotletek-az-unnapi-idoszakra-2

2. posztötlet: Kalendárium

A hagyományos adventi kalendárium vállalkozói verziója, amikor karácsonyig minden nap “kinyitsz” egy ablakot, amiben valamilyen meglepetés várja a követőidet. Lehet ez egy ajándékutalvány, 5% kedvezmény, otthoni termék vagy kiegészítő, egy desszert stb. Akár hetente is nyithatsz ablakot, értékesebb nyereményekért.

Példa:

Hét elején (hétfőn vagy kedden) tegyél ki egy posztot, hogy ezen a héten az ablak egy 25%-os kupont rejt bármilyen arckezelésre. Aki szeretné megnyerni, kommentben írja meg, milyen kezelést venne igénybe, és közülük sorsolsz vasárnap.

3. posztötlet: Karácsonyi nyereményjáték

Ez összefügg picit az előző poszttal, viszont indíthatsz konkrétan karácsonyi nyereményjátékot, amit karácsony előtt sorsolsz és nagyobb értékű, pl. egy teljes kezelés. Ha indítasz ilyet, érdemes minden héten kitenni róla egy posztot, hogy mindig emlékeztesd rá a követőidet, ha eddig még nem játszottak.

posztotletek-az-unnapi-idoszakra-3

4. posztötlet: Régi posztok újraosztása

Ha a korábbi években posztoltál ebben az időszakban akár karácsonyváró, hangulatfotókat stb., ezeket újra megoszthatod. Arra figyelj, hogy tegyél hozzá valamilyen plusz értéket, pl. írd meg, hogy azóta mi változott, most hogyan éled meg ugyanazt a szituációt, miben tudtál esetleg fejlődni, mit szerettél abban a pillanatban.

5. posztötlet: Tekints előre

A decemberi posztoknak nem muszáj mézes-mázasnak lennie. Előkészítheted a januári időszakot is. Ha új szolgáltatást fogsz bevezetni, árat emelsz, új kolléga érkezik, ezekről is érdemes minél előbb kommunikálni, így a vendégeid is tudják, mire számíthatnak a következő évben.

Ha kampányötletekre van szükséged, olvasd el korábbi cikkünket a témában:

Ha pedig szeretnéd a vállalkozásodat új alapokra helyezni 2022-ben, jelentkezz be hozzánk személyre szóló vállalkozásfejlesztő konzultációra: