Social media tedd – ne tedd!

Ugye Te is arra törekszel, hogy a lehető legtöbb platformon jelen legyél, ezáltal új Vendégekhez juttasd el szalonod hírét? Magyarországon még mindig az Instagram és a Facebook a legmeghatározóbb közösségi média oldalak, bár külföldön már jó ideje hódít a Twitter és még sok más közösségi oldal. Olvass tovább, és ismerd meg a közösségi média szabályait, avagy mit szabad és mit nem, ha új követőket, ezáltal Vendégeket szeretnél szerezni.

#1 Ne tedd: Ne azért posztolj, mert muszáj

Ha a közösségi oldalakon való tartalommegosztás csak nyűg Neked, és kizárólag azért csinálod, mert kötelezőnek érzed, az hosszú távon nem fog működni. Követőid nem értékelik az unalmas és gépies posztokat, és előbb utóbb magadra hagynak az oldaladon. Ha nem mutatsz nekik érdekes tartalmakat, amiből látszik, hogy Téged is mennyire lelkesít az, amit csinálsz, akkor miért várod el tőlük, hogy leendő Vendégeidként Téged válasszanak? „A legnagyszerűbb kezelés, amit valaha láttam, látványos átalakulás már az első alkalommal!” Lelkesedj azért, amit árulsz, hidd el, Vendégeid is fognak! Persze nem szabad túlzásokba esni, kerül a tipikus marketing szövegeket. Ne erőltesd a terméket vagy a szolgáltatást, amit kínálsz, de érd el azt, hogy kíváncsiak legyenek rá, keltsd fel az érdeklődésüket.

 

#2 Tedd: Posztolj a közösségi oldalnak megfelelő tartalmakat

Rendelkezel Facebook és Instagram profillal is? Mindkét platform alapvetően más követőket fog vonzani oldalaidra. Facebookon nyugodtan megoszthatsz hosszabb írásokat (nem, a több oldalas blogokat ne ide töltsd fel, 15-20 sor bőven elég lesz), míg Instagramon az erős vizualitás a lényeg. Irányítsd át a követőket egyik oldalról a másikra, hogy mindenhol megtalálja azt, ami valóban érdekli őket. Oszd meg legjobb munkáidat, legújabb előtte utána fotóidat Instagramon, írj róluk bővebben Facebook oldaladon. Ha van honlapod, ne felejtsd el elhelyezni a megfelelő linket a poszt alatt.

#3 Ne tedd: Legyél személyes, de ne vidd túlzásba

A követőid Rád kíváncsiak, de elsősorban a munkád miatt kerestek fel. Fontos, hogy a posztjaid személyes hangvételűek, közvetlenek legyenek, hogy látszódjon, nem egy robot áll az oldalak mögött, hanem egy elbűvölő, közvetlen személyiség. Fontos azonban, hogy ne mutass túl sokat magadról, hiszen az oldalaidat nem privát oldalak, és elsősorban a munkádról szólnak. Nyugodtan jöhetnek a #salonlife fotók, de a szombati buli mámoros képeit inkább a privát fiókodban tedd közzé.

 

#4 Tedd: Kulisszák mögött

A közösségi média nem csak egy marketing és reklám eszköze a szalonodnak, hanem kiváló lehetőséget ad arra, hogy elmeséld a történeted. „Ismerd meg az embert a szalon mögött.” Új szolgáltatást vezetsz be? Hangold rá Vendégeidet az újdonságra, ne csak akkor tárd eléjük, amikor az már elérhető. Kevésbé sikerült jól a fotó vagy videó, amit a kezelésről készítettél? Semmi baj, erre van (többek között) az Instagram Stories funkciója. Ha nem szeretnéd, hogy a hírfolyamodban is ott legyen a poszt, de mégis megosztanád, tedd elérhetővé csupán 24 órára. Mutasd meg, hogyan készülsz fel egy-egy kezelésre, tégy közzé előtte utána fotókat.

#5 Ne tedd: Túl sok vagy túl kevés? Ne ess bele ebbe a csapdába

A lényeg mindig a rendszeresség. Posztolj naponta, vagy akár hetente 3 alkalommal, de mindig legyen benne rendszer. Ha soha nem osztod meg az újdonságaidat, akcióidat vagy egyszerűen az érdekes információkat a kezelésekről, akkor előbb utóbb elpártolnak Tőled a követőid, mert nem vagy naprakész. Tartsd a lépést a rohanó világgal, de ne csak Rólad szóljon követőid hírfolyama. Találd meg az arany középutat a túl kevés és a túl sok között.

 

#6 Tedd: Posztolj következetesen

Ha egységes arculati elemeket használsz a posztjaidban, követőid 1000 közül is azonnal felismerik majd a bejegyzéseidet. Lehet ez egy keret vagy egy filter, amit minden posztnál alkalmazol. Ha van már logód, természetesen az is szerepeljen minden képen, hogy könnyen felismerhető legyél.

 

#7 Ne tedd: Ne törölj csak ezért egy bejegyzést, mert nem a várt eredményt hozta

Nem produkált a legutóbbi bejegyzésed akkora elérést, mint az előző? Nem kommenteltek az emberek? Ez még nem indok arra, hogy eltávolítsd a posztot. Gondolkodj el azon, miért történhetett ez, és a következő bejegyzéseden ennek megfelelően változtass.

 

 

#8 Tedd: Szánj időt a válaszra

Kérdés érkezett hozzád a Facebookon? Mindig válaszolj! Ha lehet, igyekezz minél hamarabb, hiszen követőid látják a válaszadási időd és a válaszolási arányaidat, és ha ezek a számok nagyon alacsonyak, abból sok esetben téves következtetést vonhatnak le, és inkább nem is próbálják felvenni Veled a kapcsolatot. Stílusod legyen közvetlen, barátságos, és ne feledd, a Vendégnek mindig igaza van, és nem létezik rossz kérdés. Ha mégis, finoman vezesd rá a helyes útra 🙂

 

Úgy érzed marketing segítségre van szükséged, hogy profi értékesítővé válhass? Kövess minket, és vegyél részt szakmai workshopjainkon.

 

Írta: Petrás Imola